ک‌ن‌ک عید رمضان را تبریک گفت

ک‌ن‌ک با تبریک عید رمضان گفت: «ما امیدواریم و باور داریم که خلق ما در آینده نزدیک جشن‌ها و اعیاد خود را در سرزمین آزاد خود با صلح، آرامش و آزادی جشن خواهد گرفت.»

عید رمضان

شورای اجرایی کنگره ملی کوردستان با صدور پیامی عید رمضان را گرامی داشت.

پیام ک‌ن‌ک به شرح زیر است:

«امروز عید است، عید رمضان است. ما بدایتا به همه زندانیان و مبارزان آزادی‌، خلق کوردستان و تمام جهان اسلام تبریک می‌گوییم. امیدواریم عید رمضان در وطن ما و در تمام جهان وسیله صلح باشد.

نیروهای مدافع کوردستان در ماه‌های گذشته عملیات بزرگی را علیه اشغالگران انجام داده و ضربات سنگینی به دشمنان وارد کرده‌اند. اکنون در آغاز بهار هستیم. سه هفته پیش در سراسر کوردستان و خارج از آن جشن نوروز را با شور و شوق فراوان برگزار کردیم. پس از آن در انتخابات محلی باکور کوردستان، خلق ما اراده خود را نشان دادند و به پیروزی بزرگی دست یافتند. ما با این پیروزی‌ها به استقبال عید رمضان می‌رویم.

اما هنوز شرایط پیچیده‌ای در وطن ما وجود دارد. حملات نسل‌کشی به خلق ما در سراسر کوردستان ادامه دارد. حملات ، تهدیدها و دسیسه‌های دشمنان به باشور و روژآوای کوردستان روز به روز بیشتر می‌شود. در روژهلات، فشار دولت بر خلق ادامه دارد و مشکلات اجتماعی روز به روز عمیق‌تر می‌شود. در باشور، مشکلات اقتصادی و اجتماعی ادامه دارد، مسئله مناطق جدا شده هنوز حل نشده و حملات دولت ترکیه افزایش یافته است. همه نیروهای کوردستان باید با این حملات مقابله کنند. به همین مناسبت از همه کوردها و کوردستانی‌ها می‌خواهیم که با حمله و اشغال مخالفت کنند، صدای خود را علیه اشغالگران بلند کرده و اتحاد خود را تقویت کنند.

با این وجود و حتی در این شرایط، ما امیدواریم و باور داریم که خلق ما در آینده‌ای نزدیک جشن‌ها و اعیاد خود را در سرزمین آزاد خود با آرامش و آزادی برگزار کنند. به همین مناسبت بار دیگر عید رمضان را به تمامی زندانیان و مبارزان، خلق کوردستان و تمامی جهان اسلام تبریک می‌گوییم.»